Група за занимания по интереси "Творческо писане"
учебна 2020/2021 година
Ръководител: доцент Йоанна Кирилова
Чрез творческо преподаване и развитие на индивидуалността и заложбите, заниманието «Творческо писане» ще подкрепи и ще подпомогне усилията на всяко дете да израсне като нравствена и толерантна личност с изразено гражданско съзнание и поведение.
Целите на групата са:
Поетапно въвеждане на иновативни педагогически практики за повишаване функционалната грамотност на учениците с цел успешна професионална и житейска реализация“.
Развитие на интелектуалните способности на учениците в бързо променящотото се общество: да мислят логически и да вземат творчески решения.
Развитие на уменията на учениците за комуникация чрез използване на вербални, писмени, символни и графични форми на представяне на информация.
Формиране на отношение към изкуството
Формиране на познавателни и практически умения – избор, разпознаване, сравнение, естетически критерии, дефиниране, използване на достъпни източници на информация, групиране на избрана основа, др.
Модулите в учебните занимания по предмета „Творческо писане“ се развиват в два аспекта. Първият е свързан с усвояване на терминология и понятия от съответните области, както и с овладяване на методи за изследване и изучаване на материалното и нематериално културно наследство. Вторият е насочен към създаване на интереси и положително отношение у учениците към изследователската работа, към хуманитарните науки и изкуството.
Приключиха часовете по програмата „Творческо писане“ на учениците от 199 ОУ „Св. Апостол Йоан Богослов“. Заниманията преминаха при изключителен интерес и активно творческо участие от страна на учениците. Участниците в групата видимо успяха да развият както своите индивидуални творчески способности, така и комуникативните си възможности. Развиха уменията си да представят информация чрез използване на вербални, писмени, символни и графични форми.
Благодарение на заниманията по проекта учениците:
доизградиха своето отношение към изкуството;
формираха познавателни и практически умения – избор, разпознаване, сравнение, естетически критерии, дефиниране, използване на достъпни източници на информация, групиране на избрана основа и др.
Категорично бяха постигнати очакваните резултати, а именно:
чрез творческо преподаване и развитие на индивидуалността и заложбите, заниманието „Творческо писане“ подкрепи и подпомогна усилията на участниците в групата да израснат като нравствени и толерантни личности с изразено гражданско съзнание и поведение.
***
Публичните изяви на учениците от групата „Творческо писане“, организирана по проекта „Подкрепа за успех“ се проведоха при проявен интерес от страна на техните съученици и учители.
На тях участниците доказаха на съучениците си колко важно е изразителното четене при представяне на дадет текст – независимо свой или чужд.
Всеки от участниците представи пред публика откъс от свой авторски текст, като темите бяха изключително разнообразни – за важността на семейството, за проявената упоритост при търсене на истината, за отговорността пред другите и пред себе си, за спасяване на човечеството чрез посочване на собствените му грешки и недостатъци.
Създадените от учениците текстове доказаха, че въпреки крехката си възраст те умеят да разсъждават и да открояват стойностното в живота на отделния индивид и на общността.